Icke läskunniga brevbärare

Jag har tidigare många gånger irriterat mig på att brevbärarna på CityMail är totalt illitterata och inte klarar av att jämföra namnet på försändelsen med namnen på brevlådan; jag har många gånger genom åren fått post till alla mina grannar i det här huset, till de i huset bredvid, till andra på samma gata, och till och med till nån några kvarter bort, som råkar ha samma efternamn som jag. Till slut tröttnade jag och satte upp en smått sarkastisk lapp på brevlådan, där jag skrev att följande personer/företag hämtar sin post i den här lådan, och så mitt namn och mina företags namn. Därefter ett konstaterande att följande personer/företag hämtar inte sin post i denna låda: Alla andra.

Det hjälpte rätt hyfsat, sen dess har det bara kommit enstaka felpostade brev. men det jag inte tänkte på var ju alla de som inte har såna lappar på sin låda och som därför löper risk att få min post. Nu fick jag precis ett samtal på mobilen: ”Hej, jag heter Helena och jag bor på XX-vägen i Viggbyholm. Vi får all din post.”

Det här visade sig alltså vara den adressen där denne kille med samma efternamn som jag, är inneboende, och därför lägger CityMail tydligen även min post där.

Följaktligen måste jag förmodligen sätta mig och skriva ett par hundra liknande sarkastiska lappar och sätta på alla brevlådor i hela området, och säga att i den här postlådan hämtar jag inte min post, utan det vore trevligare att få den i den brevlåda som mitt namn står på.

Suck.

Lämna en kommentar