Det här är jävlar ingen inredningsblogg

Jag skulle ut till Täby (ja, det heter så numera när man bor i stan) för att få behandling av min naprapat, och i samband med det tog jag en tur förbi Arninge centrum för att titta lite i affärer. Att ”titta” brukar för min del ofta innebära inte bara just tittandet, utan ofta får jag hejda mig för att inte komma hem med för mycket grejer. Men det blev en extra kattlåda, lite träningskläder och så hittade jag äntligen lite fina gröna saker till vardagsrummet. Ljuslyktorna på bilden till höger, bland annat. Och lite kuddar och en fleecefilt. Och man kan dels se hur det blev i soffan med de nya grejerna, dels kan man se hur olika filosofi jag och katten har när det gäller inredning och hur soffan ska se ut…

Som vanligt är det inte katten på bilden som har skapat ordningen i soffan. Och nu är det bara den antracitgråa bäddsoffan med divan kvar, innan det i stort sett är klart här. Men med tanke på att det läggs ut typ tio soffor i timmen på Blocket, så borde väl ”min” soffa också dyka upp snart.

Annars då? Jo, förutom att naprapatbesöket resulterade i att jag behöver gå till en annan naprapat för att rätta till en nackkota som har hamnat snett, så är det bra. ”Mina försäkringar täcker inte det”, sa min naprapat. ”Det vore ju trist om man bara ‘rör på tårna!’ och så hände inget. ‘Ojdå – vem ska jag ringa nu?’ liksom…”

Så nu blir det ett naprapatbesök till i kommande vecka. Men det vore ju skönt att kunna vrida på huvudet åt vänster, liksom. Det är ju en fördel om inte annat när man kör bil.

Lämna en kommentar