Lite allmänt jox och sånt

 snodroppar1

Måste bara dela med mig av lite vårtecken. Snödropparna på bilden ovan stod i en häck på Vallentuna kyrkogård i lördags. Aj lajk.

Och ja, jag var på kyrkogården för att det var årsdagen av pappas död, så mamma och jag var där med lite blommor och ett ljus (som förvisso inte syntes så bra vid två på eftermiddagen..). Helt otroligt att det faktiskt är två år sen!

För att övergå till lite roligare saker så är ju volleybollslutspelet inne i sin mest intensiva period just nu. Det innebär ju bland annat att undertecknad får åka land och rike runt och kommentera en massa bra matcher, och så värst mycket bättre än så kan man ju inte ha det. Det skulle vara om vi sände alla matcher då, istället för bara match 3 i varje slutspelsnivå. Jag hoppas i alla fall på att det ska bli lite oftare när det drar ihop sig till semifinaler och framför allt finaler – men det är ju Eurosport som avgör vad det finns pengar till. Det är väl hur som helst rimligt att anta att herrfinalspelet kommer att utspelas till stor del i Halland, så min tanke är att om vi sänder både match 3 och även de eventuella matcherna 4 och 5 från herrfinalen (vilket skulle innebära matcher sön-tis-tors 15-19/4), så kommer jag att bo kvar där nere nånstans, istället för att åka 120 mil i bil fram och tillbaka varannan dag… Så kan jag ju kanske passa på att hälsa på ex-J och luddskallarna också, och se om de känner igen mig fortfarande (ja, att ex-J ska göra det hoppas jag ju verkligen, men med katterna vet man ju inte… Roffe låg ju och kurade under soffan hela tiden när jag var där senast).

rutor2Dagens överdrift stod ventilationsfirman som ska sköta våra värmepannor här i huset för. ”Vi behöver tillträde till lägenheterna 08:00-16:00 med paus för lunch 11:00-11:45 under tisdag 24 mars”. Det kom en kille hit vid 09:25, och när klockan var 09:52 sa han att han var klar…

haremsbyxarutor2Seriöst, är jag den ende i universum som tycker att haremsbyxor är ungefär det fulaste och mest osexiga en tjej kan sätta på sig?!? Som ett par supersunkiga pyjamasbyxor, typ… Suck.

Skaffa aldrig! Lova det!

Lämna en kommentar